De ideale werkhouding

Minder last van je rug? Het kan met de ideale werkhouding. Als je de hele dag achter een computer zit te werken, kun je op de lange termijn te maken krijgen met vervelende rugklachten. Wil je voorkomen dat je last krijgt van je rug? Lees dan in dit artikel drie tips voor het creëren van de ideale werkhouding.

Tip 1: zet het beeldscherm van je computer op de juiste hoogte

De eerste belangrijke tip die je kunt raadplegen om je werkhouding te verbeteren, heeft te maken met de hoogte van je beeldscherm. Staat je beeldscherm namelijk te hoog of te laag, dan kun je op lange termijn te maken krijgen met rugklachten of nekklachten. Stel daarom het beeldscherm van je computer altijd zo in dat je niet naar beneden of naar boven hoeft te kijken en je weet zeker dat je de hele dag zonder problemen achter de computer kan werken.

Tip 2: zet je voeten plat op de grond

Een andere manier om de ideale werkhouding te creëren tijdens het werken, is door je voeten plat op de grond te zetten. Natuurlijk kun je af en toe wisselen van werkhouding waarbij je bijvoorbeeld het ene been over het andere been slaat, maar over het algemeen is het beter om met je voeten plat op de grond te zitten. Staan je voeten plat op de grond, dan ga je namelijk automatisch beter recht zitten.

Tip 3: werk achter het juiste bureau

Het bureau waar je aan werkt is een belangrijke factor in het verbeteren van jouw werkhouding. Staat je bureau te hoog of te laag, heb je een wankel bureau of is je bureau om een andere reden geen goede werkplek, dan krijg je al snel te maken met klachten. Overigens kun je ook een speciaal bureau aanschaffen voor het verbeteren van je werkhouding, zoals een zit-sta bureau. Een sta-zit bureau van www.officetopper.com is een bureau waar je aan kunt zitten, maar ook staand achter kan werken. Door je houding regelmatig af te wisselen heb je sneller de ideale werkhouding te pakken en dus minder snel last van klachten.